Eerste Blog/Reis Verslag Ooit - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sonny Zee - WaarBenJij.nu Eerste Blog/Reis Verslag Ooit - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sonny Zee - WaarBenJij.nu

Eerste Blog/Reis Verslag Ooit

Door: Sonny

Blijf op de hoogte en volg Sonny

29 Juli 2014 | Singapore, Singapore

Na 13671 km gevlogen te hebben kwam ik en een studiegenoot/clubgenoot Pepijn dan gisteren eindelijk aan in Singapore, de miljoenenstad/landje dat ik mijn thuis kan noemen de komende 5 maanden. Na een klein probleempje in Amsterdam; het grenswisselkantoor was vergeten 500 dollar mee te geven, gelukkig kwam dit nog goed want het was opgelost voordat ik het luchtruim betrad richting London, wachten er nog een aangename wachtrij van drie kwartier/een uur voor een taxi. Door een op het oog lijkende vriendelijke Singaporese Indiër, die veel feiten en uitleg gaf over zijn geweldige land en een paar goede uithalen naar de Chinese bevolking hier in Singapore (te lui en niet capabel genoeg), bracht hij ons naar het appartementen complex gelegen in west Singapore.

Eenmaal aangekomen bij het appartementen complex die trouwens erg goed beveiligt is, lees je komt er werkelijk waar niet binnen zonder een sleutel of elektronische pasje van het complex, bleek dat de beveiliger niet van ons op de hoogte was. Maar gelukkig kwam er uiteindelijk toch nog ergens een manager vandaan die ons de sleutel tot het appartement kon geven. Het is een eenvoudig appartement maar wel met alle gemakken voorzien waarbij vooral de airconditioning erg fijn is. Buiten is het net een Turkse stoombad dat zelfs ’s-avonds maar nauwelijks afkoelt. Tot nu toe lijkt het erop dat wij de enige Europeanen zijn in het hele complex tot onze twee huisgenoten erbij komen, toch wel erg grappig om Chinezen fanatiek te zien badmintonnen en tafeltennissen op het complex hier.



Na een fijne 3 uur slaap waren mijn batterijen blijkbaar weer opgeladen aangezien ik niet meer verder kon slapen en heb ik eens mooi de Lonely Planet erbij gepakt om te zien wat er de komende dagen allemaal te bezoeken valt. Allereerst moesten er nog wat formaliteiten afgehandeld worden op het kantoor hier voor het appartement en de universiteit. We werden begeleidt door onze eerste tropische regenbui, het stortregende met bliksem erbij, naar de campus niet ver van het appartement gelegen. Een erg mooi groot en groene campus waarbij de rand erg duidelijk is aangegeven want er blijken nog door militairen geoefend te worden in de jungle die grenst aan de universiteit (zie de foto ook). De mensen zijn erg vriendelijk en het is blijkbaar traditie dat de eerstejaars allemaal voor schut worden gezet, lijkt wel een beetje op een ontgroening , zodat ze elkaar beter leren kennen, door onder andere door modder te baden. Ik moet toegeven het geeft wel een hilarisch gezicht.



Na alle formaliteiten geregeld te hebben konden we richting downtown Singapore voor wel te verstaan 90 eurocent voor een rit van een half uur. Na een eerder bezoek een paar jaar geleden dacht ik nog wel te weten hoe de stad er nog uitzag maar wat zat ik daar fout. De Skyline is alleen nog maar mooier geworden en speciale nieuwe toeristische attracties zijn erbij gekomen. Vooral het gebied rondom de Marina Bay is erg indrukwekkend (zie de panoramafoto). Een mooie wandeltocht van 5 kilometer vanaf het oude koloniale district naar het moderne centrum was erg leuk met veel imposante gebouwen/objecten onderweg. Het bezoek aan de Supreme Court was special. Er is daar boven een uitkijk waar maar weinig mensen van weten waardoor je er alle plek voor jezelf hebt. Ondertussen lopen de hoogste rechters en belangrijkste advocaten van het land om je heen en weer. Dat maak je denk ik ook niet vaak mee. De eerste tropische bui van de ochtend had vervolgens een opvolger gekregen die iets (veel) hardnekkiger was. De paraplu was snel aangeschaft, ja mam ik weet het jij had net nog zo gezegd. Maar het mocht de pret niet drukken met een paar keer vallen en opstaan (letterlijk) konden we onze wandeling voortzetten. Het kleine stukje Singapore wat we tot nu toe gezien hebben is erg mooi en ben dan ook benieuwd hoe de rest zou zijn.

En pap, de rijst en noodle gerechten bevallen me tot nu toe erg goed, ik ga het nog eens waarderen, hahaha.


  • 29 Juli 2014 - 17:12

    Wilco:

    Hallo jongen, fijn om te lezen dat de reis en de start allemaal goed zijn verlopen. Leuk om je zo te kunnen blijven volgen. Hou dit zo vol want ik denk dat een hoop mensen dit erg leuk zullen vinden om je avonturen zo te kunnen blijven volgen. Maak maar een mooi programma voor ons voor over enkele maanden wanneer we je komen opzoeken. Ik heb je toch altijd gezegd goed luisteren naar je vader, die heeft ALTIJD gelijk!!! Dikke kus van je pap en tot horens binnenkort.

  • 29 Juli 2014 - 17:24

    Marion:

    Fijn Sonny dat je veilig bent aan gekomen.Nu alles nog gaan ontdekken.
    Veel plezier Marion

  • 29 Juli 2014 - 18:18

    Tante Jolan En Oom Leo:

    Hoi lieve Sonny,

    Wat leuk blog te lezen en je eerste avonturen zo te mogen meebeleven.
    Goed dat je het geld alsnog hebt gekregen, een flink bedrag voor een (arme) student.
    En fijn dat de woning goed bevalt.
    Aan de warmte zal je vast wel gaan wennen wanneer je er wat langer bent.
    We blijven je volgen lieverd maak er een hele mooie tijd van.

    Dikke XXXX van ons

  • 29 Juli 2014 - 19:13

    Tante Yvon:

    Ha Son,
    Leuk om zo snel al een blog van je te krijgen! Je bent al gelijk weer op avontuur gegaan en hebt wat leuke foto's gemaakt. Oom Peet zal dat ook leuk vinden en stiekum zal die best een beetje jaloers zijn, zo'n lange tijd in het buitenland! Geniet met volle teugen, dikke zoen!

  • 29 Juli 2014 - 19:53

    Jeannet:

    Hoi Sonny wat leuk om zo je reisverslag te kunnen volgen. Fijn dat je goed ben aangekomen in Singapore en dat je een leuk appartement heb. Ze zeggen dat je er ook lekker en goedkoop kan eten. Ik blijf je volgen vindt ik erg leuk. Groetjes ook van Philip en Christian en geniet er van.

  • 30 Juli 2014 - 02:04

    Pietie:

    Hey Sonny, zo leuk om je avontuur te kunnen volgen. Zo te lezen een paar kleine obstakels maar daarna genieten. Op naar het volgende verslag. Veel plezier!!!!!!! XXXXX

  • 30 Juli 2014 - 21:19

    Leo Van Der Krogt:

    Dag Son, zit je haar nog wel goed na die eerste stortbuien? En weetje al wat soemba Bella is in het Singa? Ik ook niet, maar zeg het nooit in het openbaar. Ze sluiten je zo een paar weken op. Zonde van de tijd die je dan niet kan besteden aan je studie die natuurlijk op de eerste plaats komt. Geniet van a nieuwe indrukken, en neem alvast een goedkoop biertje van me. Tot het volgende bericht. groeten,

    Leo

  • 03 Augustus 2014 - 18:23

    Angelique Brooijmans:

    Ha die Sonny. Leuk zo'n blog. Ik ga je met veel leesplezier volgen! Geniet ervan, maak je dromen waar, ook wat studeren maar dat is bijzaak toch? Heel veel plezier en laat wat van je horen. Ik weet zeker dat je moeder en ook je vader dat erg zullen waarderen. Maak er een geweldige tijd van met fantastische herinneringen om mee naar huis te nemen. En............wel terugkomen hoor. Maar voor nu..........GENIET! Groetjes van Lique en de Brooijmannen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Singapore

Studeren in Singapore!!!!

Recente Reisverslagen:

26 Oktober 2014

Vakantie en Studie hoe combineer je dat :P

05 Oktober 2014

Ja, ik leef nog

09 September 2014

Weer eens tijd voor een update

20 Augustus 2014

"Studeren"

07 Augustus 2014

Singapore: My New Home
Sonny

Vanaf begin augustus tot eind december zal ik in Singapore zijn om daar te studeren. Om de mensen in Nederland op de hoogte te houden van mijn ervaringen en mijn reizen daar, zal ik hier mijn verhalen op zetten.

Actief sinds 26 Juli 2014
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 7054

Voorgaande reizen:

27 Juli 2014 - 22 December 2014

Singapore

Landen bezocht: