Singapore: My New Home - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sonny Zee - WaarBenJij.nu Singapore: My New Home - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sonny Zee - WaarBenJij.nu

Singapore: My New Home

Door: Sonny

Blijf op de hoogte en volg Sonny

07 Augustus 2014 | Singapore, Singapore

De eerste volle week zit erop in Singapore en of het me bevallen is. Waar eerst het nog vooral als een vakantie voelde komt hier toch nu echt steeds meer het besef dat ik dit stadstaatje mijn thuis kan noemen.

Mijn twee andere huisgenoten aangekomen in Singapore en hun intrek genomen in het appartement. Maar zij waren niet de enige mensen die er bijkwamen wonen, 3 kakkerlakken zijn al gekomen en gelukkig weer gegaan (insecticide werkt hier erg goed). Wat nog wel altijd wennen is, is het feit dat iedereen hier links rijdt. Daarnaast is de hoeveelheid en intensiteit van de regenval wel even iets anders dan Nederland. Een regenbui hier staat gelijk aan een duik in het zwembad, al loop je er maar voor een kleine 30 seconden in met onweer dat zijn gelijke ook niet kent. Rennen door de regen is ook niet heel slim, de schaafwonden aan de zijkant van mijn lichaam zijn hier het bewijs van maar gelukkig duurt het maar vaak een kwartiertje en dan houdt het alweer op.

De eerste dagen van deze week stonden vooral in het teken van de stad bezoeken en nieuwe mensen ontmoeten. Vooral Kampong Glam, de Arabische wijk bevalt erg goed met de terrasjes met de bekende shisha, waterpijp, zijn erg gewild bij de inwoners van Singapore. Daarnaast zijn de wijken Chinatown en Little India ook leuk om bezocht te hebben. Maar ook de verhalen over de Singapore Zoo kloppen want het is zeker de moeite waard om die te bezoeken. Omdat er nog geen universiteit deze week was konden de dagen goed volgepland worden. De meest aangehouden routine was in de ochtend sporten in de gym om vervolgens de middag en avond de stad in te gaan die je in een uur aanrijd met het openbare vervoer. Elke dag kwamen er wel weer nieuwe mensen bij die mee de stad ingingen. En ook de nachten werden meer gebruikt.

Donderdag was er dan het eerste avondje uit met een drankje in Clark Quay, het uitgaansgebied van Singapore. Als eerste naar THE BRIDGE, waar je in het openbaar alcohol mag nuttigen met alle ‘locals’, expats, op je heen en andere studenten. Deze avond werd op de schappelijke tijd van 2 uur afgesloten in een bar waar een avond was georganiseerd voor de inkomende uitwisselingsstudenten. Maar de vrijdag en zaterdag werden wel latere avonden die ook allemaal weer begonnen bij de Bridge. Vrijdag zijn we in een bar uitgegaan op de 62st verdieping van een wolkenkrabben op 282 meter. Drank in het algemeen kost veel in Singapore maar hier was het wel heel erg overdreven. Voor 12 euro konden we daar een lekker koud biertje kopen maar dan heb je wel een uitzicht die onbetaalbaar is. Maar de mooiste avond tot nu toe was zaterdag in de Butter Factory. Doordat we op de guestlist stonden konden we gratis naar binnen en zijn we in de meest bizarre club gekomen waar ik ooit geweest ben. Als een van de weinige Europeanen daar werden we wel eerst aangekeken maar ze verloren snel genoeg interesse in ons om zich weer op hun eigen groep te focussen. Elke groep had wel zijn eigen fles wodka of iets anders die hier voor honderden euro’s over de toonbank gaan, ze gingen als warme broodjes. Daarnaast was er voor de entertainment twee mensen in pakken gehesen van een zebra en een sneeuwpak want ja dat is hier heel logisch maar wel de tijd van me leven gehad daar. De volgende dag gingen we lekker naar Sentosa om op het strand te genieten van de Aziatische zon.

Dinsdag en vandaag waren introductie dagen op de universiteit waarbij we het een en het ander uitgelegd hebben gekregen over het leven hier. Gisteren was gelukkig een vrije dag en zijn we echt goed los gegaan. Om 2 uur begon het verzamelen voor de pre pre pre party om uiteindelijk via meerder feestjes te eindigen in de Kyo waar we het licht hebben zien aangaan.

Ook de mensen hier zijn echt heel aardig en relaxt. Waar eerst de groep op een samengesteld zooitje lijkt is het toch nu echt al een vriendengroep aan het worden. Vrienden voor het leven worden hier wel gemaakt en nu snap ik dan ook alle verhalen van mensen die dit altijd al zeiden. Om dit lot te bezegelen (vooral een goed excuus) hebben we vandaag een weekend naar Kuala Lumpur Maleisië geboekt. We gaan met 15 mensen volgende week donderdagavond met een luxe bus naar KL om vervolgens zondagavond de bus terug te pakken. Dit alles ook nog eens omdat we vanaf de 19de het land niet mogen verlaten tot 1 September dus de trip moest nu wel gepland worden :P.

Zoals jullie wel kunnen lezen heb ik hier de tijd van mijn leven tot nu toe en ik verwacht wel dat dat nog voorlopig zo blijft. Hopelijk gaat ook alles in Nederland zijn gangetje.

• 07 Augustus 2014 - 15:33

Pepijn Maassen:

Wat leuk om je verhalen van zo dicht bij mee te kunnen maken! Het is net of ik er zelf ben...

• 07 Augustus 2014 - 15:47

Astrid Zee:

die is leuk Pepijn. :) leuk verslag Son en niet vliegen naar KL? hoe lang is het rijden?

• 08 Augustus 2014 - 08:28

Wilco Zee:

Zo het grote genieten is dus begonnen. Leuk om te zien dat jullie zo snel al in kontakt zijn gekomen met andere studenten. Het ziet er allemaal erg relaxt en gezellig uit. De eerste trip naar Maleisie in het verschiet. Vergeet geen foto's en/of filmpjes te maken, we willen het allemaal meebeleven hier. Geniet ervan maar vergeet niet het belangrijkste waarvoor je bent afgereisd, STUDEREN :-)!!!??