Vakantie en Studie hoe combineer je dat :P - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sonny Zee - WaarBenJij.nu Vakantie en Studie hoe combineer je dat :P - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sonny Zee - WaarBenJij.nu

Vakantie en Studie hoe combineer je dat :P

Door: Sonny

Blijf op de hoogte en volg Sonny

26 Oktober 2014 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal,

Ik zit hier nu al 3 maanden in het verre oosten en het bevalt me nog steeds erg goed. Het leven in Singapore is niet zo slecht voor een exchange student. Het uitgaan mogen ze dan misschien te duur maken maar gelukkig is daar altijd wel een oplossing voor te vinden en daarnaast is dit land in staat om ongeveer alles te coördineren en organiseren waardoor meeste dingen makkelijke te vinden en te doen zijn. Daarnaast zijn de eerste verslagen ingeleverd voor de uni, ja ik studeer toch echt hier, en heb ik weer nieuwe dingen ontdekt hier in de stad. Het blijkt ook nog eens dat Singapore een wildlife heeft aangezien we meerdere slangen waren tegen gekomen tijdens een hike in een van de national parks hier en natuurlijk de geijkte apen aangezien elk land hier in Zuid-Oost Azië die heeft. Daarnaast hebben we ook de beroemde nightsafari gedaan en zijn de eindelijk naar Zouk geweest, de beste club van Azië als je de lijstjes moet geloven. De WTA Finals worden op dit moment gehouden in Singapore, top 8 tennis vrouwen van de wereld strijden om de titel, en daar ben ik ook een avond heen geweest en vele andere avonden zijn in het gezelschap van de exchange community doorgebracht op campus of ergens in de stad.

Ik sprak vorig keer heel kort over mijn reis door Vietnam en ik moet zeggen dat het een onwijs gaaf land is om doorheen te reizen. Ik heb veel mooie dingen gezien zoals Halong Bay en Hoi An maar ook genoeg bijna dood ervaringen in Hanoi, probeer daar maar eens de straat over te steken haha. We waren begonnen in Hanoi, de hoofdstad van het land, en zijn vervolgens naar Halong Bay gegaan waar we een 2 daagse cruise hadden om dit natuurwereld wonder te zien. Vervolgens zijn we via de altijd comfortabele nachtbus naar Hue gegaan waarbij we het oude stadscentrum bezocht hebben voordat we de volgende dag via de top gear route naar Hoi An zijn gegaan met de motor/scooter. Dit was een van de gaafste dingen om te doen in Vietnam. In Hoi An hebben we genoten van de chille sfeer daar, het strand en ook de My Son tempel. Nha Trang was onze volgende bestemming en dat is het Lloret de mar voor Russische volwassen mensen en daar waren we dus al snel weer weg om naar Mui Ne te gaan. Dat is een prachtig strand stadje met gave zandduinen in het achterland om te bezoeken. Onze laatste stop in Vietnam was Ho Chi Minh City, of Saigon, waarbij vooral de oorlog historie indruk op ons heeft gemaakt. De Chu Chi Tunnels waar de Vietcong in leefde tijdens de oorlog waren speciaal om door heen te lopen, de tunnels waren al wat groter gemaakt voor toeristen maar dat was nog steeds erg klein, en het oorlogsmuseum in de stad zelf was ook erg indrukwekkend ook al laat het wel erg duidelijk maar een kant van het verhaal zien. Hierna zijn we per bus vertrokken naar het buurland Cambodja om in Phnom Penh als eerste aan te komen. Ook daar heeft de bloederige historie erg veel indruk op ons gemaakt. De killing fields en S-21 zijn duidelijke monumenten van de verschikkingen die Pol Pot zijn eigen land heeft aangedaan. Gelukkig heeft Cambodja ook wat lichter materiaal voor de toeristen met Angkor het hoogtepunt. Na een nacht in de slaapbus waar slapen onmogelijk was want de snelweg hier is nog niet eens een weg maar gewoon een strook aarde met erg veel gaten erin. Maar dat mocht de pret van de volgende ochtend niet drukken aangezien we Angkor zijn gaan bezoeken. Het grootse tempel complex liet zien hoe machtig Cambodja ooit is geweest met de mooiste tempels die ik tot nu toe heb gezien hier in Azië en dat is nogal wat aangezien hier meer duizenden tempels zijn geloof ik. De zonsopkomst bij Angkor Wat was erg mooi om te zien alleen waren er iets te veel bussen Chinese en Japanners aanwezig die denken dat de wereld van hun is. Maar de stad Siem Reap dat de toegangsweg naar Angkor is, is erg leuk met zijn Pubstreet. Toen we terug naar huis liepen na een avond daar waren we blijkbaar voor drugsgebruikers aangezien want elke Tuk Tuk had wel wiet voor ons en als we daar nee op zeiden kwam de cocaine. Ja in dit land kan alles haha.

Komende week wordt vooral gebruikt om verslagen te maken aangezien het plan is om donderdag tot maandag naar Hong Kong te gaan, al moeten de tickets nog wel geboekt worden maar dat zal geen probleem worden :P.

Tot de volgende keer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Singapore

Studeren in Singapore!!!!

Recente Reisverslagen:

26 Oktober 2014

Vakantie en Studie hoe combineer je dat :P

05 Oktober 2014

Ja, ik leef nog

09 September 2014

Weer eens tijd voor een update

20 Augustus 2014

"Studeren"

07 Augustus 2014

Singapore: My New Home
Sonny

Vanaf begin augustus tot eind december zal ik in Singapore zijn om daar te studeren. Om de mensen in Nederland op de hoogte te houden van mijn ervaringen en mijn reizen daar, zal ik hier mijn verhalen op zetten.

Actief sinds 26 Juli 2014
Verslag gelezen: 1593
Totaal aantal bezoekers 7059

Voorgaande reizen:

27 Juli 2014 - 22 December 2014

Singapore

Landen bezocht: